Alla inlägg under maj 2014

Av Elina - 26 maj 2014 22:03

På fredag denna veckan är det dags för klassresa! Vi ska åka till Gotland:))
Vårt "schema" ser ut ungefär såhär:
Kl 5:15 ska vi samlas i skolan/på skolgården. Sen ska vi hoppa in i fyra olika bilar (vi har redan bestämt vilka som åker i samma/me varandra osv.) och åker till Nynäshamn. Jag vet inte riktigt hur lång tid det tar, men jag skulle tippa på runt 2,5-3 timmar?
Jag vet faktiskt inte. Vi kommer ju såklart att stanna några gånger på vägen och fika, sträcka på oss osv.
När vi kommer fram går vi på färjan till Gotland som tar 3 tim. Enligt några som varit där tidigare så finns det ingenting att göra på båten så jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på då...
Sen när vi kommit fram så (antar jag) kollar vi nog på våra stugor och lägger in packningen osånt. Sen bär det av till Lummelundagrottorna (stav) där vi ska kolla omkring lite oså ( det är typ det enda "studierelaterade" överhuvudtaget som vi kommer att stöta på denna resan;) Sen andra dagen tror jag att vi kommer få hitta på lite vad vi vill osånt. Sen dag tre åker vi hem och jag har typ ingen aning om vad vi kommer göra den dan?!:D
Men ja, så ser min klassresa ut..
Jag vet inte riktigt om jag kommer kunna uppdatera därifrån, men om inte så kommer jag absolut att gör det när jag kommit hem!:))
Sov gott!<3
/Elina

Av Elina - 25 maj 2014 21:47

Idag har jag och min familj firat mors dag genom att åka till farmor på förmiddagen. Sen var vi där och träffade våra småkusiner. Det var väldigt roligt. Sen stannade vi i stan och käkade kinamat, vilket var Super-Duper-Gott! Jag älskar kinamat!<3
Sen åkte vi hem. Jag, pappa o min bror åkte till farfar och kollade lite hur han mådde och så (Han har nyligen opererats)..
Sen har jag bara varit hemma och kollat lite på vad jag ska packa till klassresan. Kan skriva ett separat inlägg om den kommande klassresan imorgon (Om jag kommer ihåg:D).
Bilderna nedanför är på min mat!:))
Kram kram
/Elina

Av Elina - 20 maj 2014 08:01

Idag är det dags för andra och sista praodagen. Vet inte riktigt vad jag ska vänta mig av denna dagen, men vi får väl se!:))

Av Elina - 19 maj 2014 16:58

Puh, vilken dag. Är supertrött efter min första praodag. Jag praoar på dagiset nära vår skola och det var sjukt jobbigt. Alla småtjejer klängde och skulle hålla i en hela tiden och alla sprang runt. Man fick inte en lugn stund. Men alla var väldigt gulliga oså. Men jag är verkligen supertrött nu så ska nog lägga mig tidigare ikv så att jag orkar med imorrn. Men ja..
/Elina

Av Elina - 12 maj 2014 18:16

Slänger in en bild kag glömt att posta ifrån i fredags när vi hade "mys"!:))
/Elina

Av Elina - 12 maj 2014 16:24

Tänkte dela med mig av några bra youtube-kanaler som jag följer och tittar på videos från, dagligen:

Moa Murderess

Beas Liv

Johanna Wängman

Keyyo

MarelPett

TheAvocadoEater

Lakidoris

Jessica X


Det är verkligen värt att checka in dessa kanaler!:))

/Elina


Av Elina - 11 maj 2014 21:20

Min helg har inte varit något speciellt men jag tänker skriva om det ändå!XD
Men ja, i lördags så åkte jag till stan för att köpa lite grejer som jag behövde oså. Bland annat skor och kofta till skolavslutningen och även lite annat;)
Men ja, denna veckan i skolan är väl ganska vanlig bortsett från tisdagen!
Då ska nämligen 4-5-6 på vår skola åka till en annan skola i kommunen och ha friidrottsdag med andra skolor. Där får alla välja två sporter var och helt enkelt genomföra dom!:D
Jag valde höjdhopp och längdhopp. Det är inget speciellt och inte direkt roligt om ni frågar mig men det är roligare än lektioner. Man får prata med mycket folk och man får gå utomhus hela dagen ( vilket man blir väldigt brun av när solen skiner) och bara ta det chill. Så ja, det är nog det enda "ovanliga" som händer denna veckan, vad jag vet iallafall!:))
Ha det gött!;)
/Elina

Av Elina - 8 maj 2014 16:19

Nu är jag äntligen klar med ALLA nationella prov! Såå himla härligt att vara klar och inte känna en massa press!Puhh...

Men ja, efter en massa prov och press ska vi ha "mys" som vi kallar det. då tar alla med sig godis/chips och läsk till skolan och kollar på film!! Vi har två timmar på oss på de första lektionerna och vi har röstat bland en massa filmer och den som fick mest röster var filmen "So Undercover" med Miley Cyrus (stav) som är sjukt bra!! Så jag ser fram emot det! Ha en bra eftermiddag!!<3

/Elina<3

Presentation


Läs min blogg om allt och ingenting

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards