Alla inlägg den 15 februari 2014

Av Elina - 15 februari 2014 10:44

Ja, nu har nästan hela sportlovet passerat så jag tänkte berätta lite av vad jag har gjort hittills!:)

Måndag: Då var jag hemma och gjorde typ ingenting, försökte vila bort min förkylning och det var min lillebrors födelsedag!;) Han fyllde nio. Men ja, mamma och pappa jobbade, brorsan var på nåt hockyläger elr nåt och jag var hemma. Jag och farmor hade bestämt att jag skulle sova över hos henne två nätter så hon kom hit för att göra mig sällskap tills vi skulle hem till henne. När vi åkte hem till henne beställde vi pizza och kollade lite på tv.

Tisdag: Jag följde med farmor till mina lillkusiner. En är fyra år och en är typ 6 månader. Vi var där typ hela dagen och lekte lite med dem och så. Sen på hemvägen stannade vi till vid nån liten affär som farmor ville kika på. Sen åkte vi hem och käkade pommes och kyckling.

Onsdag: Vi gick ner till stan och shoppade lite. Jag köpte en gullig ring, ett iphoneskal, ett par örhängen och en tröja. Sen när vi kom tillbaka hem till henne så kollade vi på en film och sen kom pappa och hämtade mig efter jobbet.

Torsdag: Min bästis hade ringt och frågat om jag ville hänga med och shoppa dagen innan så vi bestämde att dem skulle komma och hämta mig runt kl 2 och efter shoppingturen sova över hos henne. Så vi gick och shoppade ett par timmar, köpte lite snacks till våran "sleepover" och köpte ansiktsmasker så vi kunde spaa lite grann.
Vi åkte hem till henne och hennes lillasyster hade lagat maten:)
Det blev hamburgare och till efterrätt chokladpudding, mums!;)
På kvällen kollade vi på två filmer. Hur många kramar finns det i världen och mammas pojkar. Sen tog vi ansiktsmask och fortsatte kolla på filmerna. Käkade lite chips och drack Cola och så.

Fredag: Jag vaknade runt nio och bästisen vaknade typ halv tio när hennes mamma kom och kollade om vi ville ha frukost.
Vi käkade och sen kom mamma och hämtade mig runt elva.
När vi kom hem satte jag mig vid datorn en stund. När jag gick till mitt rum såg jag på min mobil att mina kompisar hade ringt så jag skickade ett mess och undrade om de ville nåt särskilt eller bara prata lite. De hade en till kompis hos sej och undrade om jag ville komma dit och vara med. Och det ville jag ju, såklart!;)
Så jag käkade lunch och blev skjutsad till dem. När jag kom dit jade dem ställt fram fika med glass och en massa gott! Sen var vi på deras rum och bara "gjorde saker" som att prata och snapchatta och dansa (haha :D).
Sen gick vi till skolan (för dem bor väldigt nära den) och kollade lite. Vi tänkte förvirra barnen som var där med en av mina kompisars sphero (stav). Haha:D
Men det var inga där!!;)
Så det blev inget av det.
Men vi hade superkul ändå:)


Idag: Idag har det inte hänt så mycket ännu, men min brorsa ska ha släktkalas runt kl fyra så då blir det livat!;) Haha näe, men bara så att ni vet så tog det typ 15 minuter för mig att skriva detta inlägget på mobilen så jag hoppas verkligen att ni gillar det!;)
/Elina
Ps. Bilden är från i torsdags på shoppingrundan!

Presentation


Läs min blogg om allt och ingenting

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards