Alla inlägg under februari 2014

Av Elina - 8 februari 2014 23:21

Jag här helt enkelt inte känt så mycket för att uppdatera på bloggen på ett litet tag men, hoppas det är okej.

Har hänt rätt mycket sen i tisdags (?) om det nu var då jag uppdaterade senast (?) men, ja. Jag kan ta den lite "kortare" versionen av vad som hänt sen sist.

Jag hade inte skrivit nåt om detta på bloggen för jag kände att jag bara ville lämna det utanför helt enkelt. Men ja, i fredags förra veckan så åkte vi in till veterinären med vår katt Sigrid. Hon hade inte ätit så mycket och ville ta reda på om det var något fel helt enkelt. Det var det. Hon hade fel på levern. Jag kan inte riktigt förklara det så utförligt men jag hoppas att ni förstår. Hon var så himla mager så vi fick tvinga i henne mat:(
Det var absolut inte roligt..:(
Om hon inte kom igång och började äta själv så skulle det inte finnas så mycket vi kunde göra..
Hon började inte äta och både min bror och jag blev väldigt ledsna över det, såklart.
Så, i torsdags (tror jag det var) tog pappa med sig henne tillbaka när han åkte till jobbet. Han tog med henne dit för att låta henne "somna in". Min bror som är fyra år yngre än jag grät bara hela tiden. Jag grät en del jag också, men bara när jag var själv. Jag ville inte göra det svårare för honom.

Men jag tog det nog hårdast. Sigrid har varit den bästa katten i världen och ni anar inte hur hon har ställt upp för mig. Hon har funnits där i hela mitt liv. När jag var runt 3-4 år fick jag alltid ligga och sova och ha henne som kudde. Hon lät mig klä ut henne till prinsessa och hon tröstade mig alltid när jag var ledsen.
Dem senaste månaderna har hon sovit i min säng varje natt.
Hon har verkligen varit världens bästa katt och jag saknar henne redan enormt mycket. Jag hoppas verkligen att hon är på en mycket,mycket bättre plats nu och tittar ner på oss och allt vi gör.
Saknar och älskar dej, Sigrid<3
/Elina

Av Elina - 5 februari 2014 18:03

Okej, japp! Här kommer "storyn". Vet inte riktigt hur jag ska börja men, innan ni läser allt detta så tycker jag ni ska kolla på bilden nedanför..



Okej, har ni sett den?


Så här kommer det..


Det började i måndags när typ halva klassen stod i korridoren på rasten...
Bara så ni vet, det finns bara tre killar i min klass och tio tjejer så japp!
Vi står babblar om nånting och helt plötsligt säger min kompis (som står bredvid mej):
-Snygg kille kommer hitåt (nåt sånt)!
Typ alla tjejer vänder sig om dit hon tittar. Man ser bara vaktmästaren och en kille i våran ålder. Korridoren var släckt så man kunde inte se så mycket. Det enda jag ser är hans skugga när han typ tar på sig luvan.
Jag och en annan kompis går ut, för att inte dom andra ska typ "skämma ut oss". Därför hann vi inte se hans ansikte.. Men. Det hann dem andra..Haha:D
Dom kommer ut och bara;
-Ahmen shiit, va snygg han var! De var helt fnissiga och hysteriska.
Vi såg honom flera gånger under dagen och några av tjejerna hittade på ursäkter bara för att gå ner och typ "se" honom. Då hade jag fortfarande inte sett honom "IRL" så jag fattade inte riktigt hur dom kunde vara så himla hysteriska.
Vi hittade honom i skolkatalogen och där var han inte riktigt lika snygg, påstod dem.
Nästa dag (igår) såg jag också honom, då fattade jag..
Han var riktigt snygg så ja, vad kan jag säga.
Grejen med den här "storyn" är att jag tycker rätt synd om honom. Han kommer till en skola för att "hjälpa" vaktmästaren och får typ över tio tjejer som jagar honom och fnittrar och "skriker" när han kommer. Haha:D
Det som ni kanske uppfattar som konstigt är att, jag inte överdriver alls. Inte ens lite! Haha:D
Fattar ni nu den lite "skojiga" storyn som pågår i våra liv just nu? Haha:D
Hoppas ni gillade detta inlägget iaf!:D
/Elina

Av Elina - 5 februari 2014 08:07

Nationella gick bra, kändes det som. Jag tyckte inte att de var särskilt svåra, men det är klart, svenska är ju det ämnet jag har lättast för så, ja.
Det kommer bli mycket värre när det är dags för matten. Matte är mitt hatämne. Tycker bara att det är onödigt att krångla till det med en massa olika räknesätt och bla bla bla..
Och ja, jag vet att man har nytta med det i framtiden men, inte särskilt mycket just nu!
Men jaja, det kändes bra iaf.
Men snart kommer bussen så kag hinner inte skriva mer just nu. Men i eftermiddag (tror jag att det blir) kommer det ett annat inlägg om en lite skojig grej som händer på min skola just nu. Haha, hoppas ni vill läsa det!:)
Ha en super-härlig dag!
/Elina

Av Elina - 4 februari 2014 08:10

Idag är det ingen vanlig dag. Idag kommer de första nationella proven. Ska spendera nästan hela dagen i klassrummet med att göra delproven i svenska. Är förtvivlad, så jobbigt. Vi kommer inte ens få gå utanför klassrummet innan proven är klara (orkar inte förklara mer utförligt än så). Det kommer säkert gå jätte-bra, svenska är ju ett av mina bästa ämnen och så, men, det är själva pressen som lastas på ens axlar. Även om man är övertygad om att det kommer gå bra kan man inte låta bli att bli nervös och få mycket press på sig.
Ha en bra dag!:P
/Elina
Bild:we heart it

Av Elina - 1 februari 2014 13:53

Sorry för all dålig uppdatering. Här får ni några bilder sålänge.
/Elina
Bilder:We heart it

Presentation


Läs min blogg om allt och ingenting

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards